woensdag 19 december 2012

AA ruil tussen Willy en Joke

Willy , Ger en Anna, leerde ik kennen via het internet, en inmiddels zijn ze hier al een paar maal op bezoek geweest, wat heel gezellig was,en ze zijn na dit bezoekje nog een paar maal geweest.
Ger, Willy en Anna en ik
Jij in Zweden, ik in Nederland
te ver voor een bezoekje
en thee met een koekje
via het web-log toch een  vriendschapsband.
Deze stuurde ik aan Willy,en ja jullie snappen het al!! Een Zweeds danspaar.
Op 28 februari 2009 schreef ik dit achterop, voordat ik hem verzond, en ja natuurlijk, met het "Zweedse volkslied"

Jij oude, jij vrije, jij berghoge Noorden,
Jij stille, jij vreugderijke schoonheid
Ik groet jou lieftallige land op aarde
Jouw zon, jouw hemel, jouw groene gebieden
Jouw zon , jouw hemel, jouw groene gebieden.

Jij troont op de herinneringen
van voorbije dagen.
toen je naam geëerd over de aarde vloog
ik weet dat je bent en wordt wat je was
Ja, ik wil leven, ik wil sterven in het Noorden.
Ja ik wil leven, ik wil sterven in het Noorden.

 Dit is het complete volkslied in het Zweeds.
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden,
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
Din fana, högt den bragderika bära,
Din fana, högt den bragderika bära.
Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden,
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.
 Fijne dag allemaal groetjes Joke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank jullie voor jullie bezoekje,
Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita