woensdag 19 december 2012

AA ruil tussen Veronique en Joke

"Wat een glimlach vermag"

Hij kost niets maar brengt veel te weeg.
Hij schier voorbij in een flits
maar de herinneringen eraan
blijft soms altijd bestaan.
Toch laat hij zich niet kopen of stelen
en als ik te moe mocht zijn
je een glimlach te schenken
Wil je er alstublieft een van jou achter laten!
Want niemand heeft een glimlach zo
nodig als wie er geen meer geeft.

Emelda Tshuma , Zimbabwe.
Deze heb ik gemaakt voor Veronique op 28 mei 2009.
Ik schreef:

"Vrijheid"

Genoeg gedicht over de vrijheid vandaag
want al schrijven heb ik mijn 
vrijheid niets gegeven.

Het leven laat zich al maar te graag
liever beschrijven dan beleven.
Dus onderweg moeten we

Tijd om te gaan
Onderweg
Naar plaatsen waarvan je droomt
Paleizen in gedachten
Reizen in je hoofd.

Geloven wat je wilt
Versieren en beleven
Genoeg over vrijheid  vandaag
Geen denken meer over een ander bestaan

Vrijheid vergeten
onderweg zijn gewoon en verder gaan.
Fijne dag allemaal groetjes Joke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank jullie voor jullie bezoekje,
Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita